Репозиторий Dspace

Prelectura: între afectiv şi cognitiv [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Codreanu, Aurelia ro
dc.date.accessioned 2024-06-27T06:45:13Z
dc.date.available 2024-06-27T06:45:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Codreanu, Aurelia. Prelectura: între afectiv şi cognitiv / Aurelia Codreanu // Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 10-a, 8 decembrie 2023. – Bălţi : [S. n.], 2024. – P. 154-160. – ISBN 978-9975-50-323-5. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6549
dc.description.abstract Pre-reading involves identifying a pre-text to establish a network of connections with the text under study. Its aim is to facilitate entry into the text, accessing its world. Reading without pre-reading is a less engaging process. Entry into the text is achieved by making connections with other texts or with students‟ life experiences. Through pre-reading, we challenge students to find a clear motivation for reading the text. However, entering the text must be closely related to both the rational and emotional aspects of the readers. As a didactic sequence, pre-reading is the coordinating element that opens the scenario dedicated to the reception of literary text. Pre-reading is a stage through which the teacher can open pathways to understanding the text that will be studied in the classroom. Prelectura presupune identificarea unui pre-text care să stabilească o reţea de legătură cu textul de studiu. Acesta are drept scop să faciliteze intrarea în text, accesul în lumea textului dat. Lectură fără prelectură constituie un proces mai puţin atractiv. În lumea textului se intră prin a face legături cu alte texte sau cu anumite experienţe de viaţă ale elevilor. Prin prelectură îl provocăm pe elev să găsească o motivaţie clară pentru lectura textului. Or, intrarea în text trebuie să se afle într-o legătură strânsă atât cu latura raţională, cât şi cu cea emoţională a „beneficiarilor” actului de lectură. Secvenţă didactică, prelectura este coordonata care deschide scenariul „dedicat” receptării textului li-terar. Prelectura este o etapă prin care profesorul poate deschide rampe spre comprehensiunea textu-lui care va fi studiat în sala de clasă. en
dc.language.iso ro ro
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject pre-reading en
dc.subject facilitating en
dc.subject motivation en
dc.subject entry into the text en
dc.subject encountering the text en
dc.subject playful manner en
dc.subject prelectura ro
dc.subject motivaţie ro
dc.subject intrarea în text ro
dc.subject întâlnirea cu textul ro
dc.subject manieră ludică ro
dc.title Prelectura: între afectiv şi cognitiv [Articol] ro
dc.type Article en


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International