Репозиторий Dspace

Secvenţa didactică centrată pe textul literar postmodernist [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Răciula, Lilia ro
dc.contributor.author Voicu, Felicia ro
dc.date.accessioned 2023-02-15T09:32:27Z
dc.date.available 2023-02-15T09:32:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Răciula, Lilia. Secvenţa didactică centrată pe textul literar postmodernist / Lilia Răciula, Felicia Voicu // Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice : Conferinţa ştiinţifică, Ediţia a 8-a, 09 decembrie 2021. – Bălţi : [S. n.], 2022 (Tipografia din Bălţi). – P. 192-206. – ISBN 978-9975-161-21-3. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5936
dc.description.abstract Prezentul demers repune în discuţie textul literar postmodernist din perspectivă didactică, propunând unele strategii de abordare a acestuia în învăţământul preuniversitar sub forma atelierului de lectură, destinat elevilor din clasa a X-a, profil umanist. Secvenţa didactică preconizată focalizează atenţia elevilor asupra descoperirii textului liric postmodernist. Exerciţiul de comprehensiune a operei lirice postmoderniste va fi precedat de o lectură în reţea a operei poetei Margareta Curtescu şi de identificarea şi fixarea cromonimelor pe o fişă lexicală. Secvenţele despre culori oferă varii posibilităţi pentru un exerciţiu creativ, lectura textelor va fi însoţită de o Fişă lexicală în care elevii vor identifica cromonimele. ro
dc.description.abstract This approach discusses the postmodernist literary text from a didactic perspective, proposing some strategies to address it in pre-university education in the form of a reading workshop for 10th-grade students, and a humanities profile. The planned didactic activity focuses the students' attention on the discovery of the postmodernist lyrical text. The exercise of comprehension of the postmodernist lyrical work will be preceded by a network reading of the work of the poet Margareta Curtescu, and by the identification and fixation of the chrononyms on a lexical file. The colour sequences offer various possibilities for a creative exercise, the reading of the texts will be accompanied by a lexical sheet in which the students will identify the chrononyms. en
dc.language.iso ro ro
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject secvenţă didactică ro
dc.subject text postmodernist ro
dc.subject atelier de lectură ro
dc.subject cromatică ro
dc.subject didactic sequence ro
dc.subject postmodernist text ro
dc.subject reading workshop ro
dc.subject chromatics ro
dc.title Secvenţa didactică centrată pe textul literar postmodernist [Articol] ro
dc.type Article en


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International