Аннотации:
Lucrarea prezintă un studiu complex privind demersurile de adaptabilitate ale insittuţiilor de învăţământ superior aplicate în context (post) pandemic. Lucrarea prezintă o incusiune teoretico-metodologică privnd posibilităţile de atingere a sustenabilităţii în cadrul instituţiilor de învăţământ superior. Lumea devine din ce în ce mai nesustenabilă, mai dezechilibrată. În acest context apare necesitatea de a aplica măsuri eficiente de echilibrare, de atingere a echilibrului economic-social-de mediu, care ar ajuta societatea să păşească ferm pe calea sustenabilităţii. Universităţile, în calitate de agenţi ai schimbării, de artizani al valorilor inovative în societate, sunt obligate să se adapteze în vederea punctării măsurilor eficiente de atingere a sustenabilităţii. Adaptabilitatea devine o pârghie de succes în eficientizarea racordării instituţiilor de învăţământ superior în atingerea sustenabilităţii. Aplicarea celor mai relevante tehnici, metode şi modele va ajuta universităţile să-şi racordeze sistemele spre atingerea sustenabilităţii. Metodologia cercetării s-a focusat pe utilizarea următoarelor metode: analiza şi sinteza, inducţia şi deducţia, abstracţia ştiinţifică, documentarea. În concluzii, putem menţiona că instituţiile de învăţământ superior care pretind a fi competitive sunt obligate să-şi adapteze obiectivele strategice, politicile şi strategiile, curriculum-urile, programele de studiu, activităţile practice în vederea atingerii sustenabilităţii. Aceasta va ajuta universităţile să-şi sporească atractivitatea şi imaginea sa, dar şi să devină competitive în ochii beneficiarilor săi.