Репозиторий Dspace

Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Pereteatcu, Maria ro
dc.date.accessioned 2021-09-14T11:04:22Z
dc.date.available 2021-09-14T11:04:22Z
dc.date.issued 2015 ro
dc.identifier.citation Pereteatcu, Maria. Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național / M. Pereteatcu // Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conf. şt.-practice intern., 25 sept. 2015. – Bălţi : [S. n.], 2015. – P. 26-35. – ISBN 978-9975-132-49-7. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124
dc.description.abstract In this article we set the goal to analyze the positive experience in initial and continuing training of teachers in such countries as Italy, Spain, England, Denmark, Germany, USA etc. for the perspective of achieving inclusive education. The article also tackles the issue of teacher training at national level and namely at the State University "A. Russo ". It highlights specific principles of inclusive education for most countries, including Moldova. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject cadre didactice ro
dc.subject formare continuă ro
dc.subject educaţie incluzivă ro
dc.title Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național [Articol] ro
dc.type Article en_US


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International