Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Pereteatcu, Maria | ro |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T11:04:22Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T11:04:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | ro |
dc.identifier.citation | Pereteatcu, Maria. Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național / M. Pereteatcu // Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conf. şt.-practice intern., 25 sept. 2015. – Bălţi : [S. n.], 2015. – P. 26-35. – ISBN 978-9975-132-49-7. | ro |
dc.identifier.uri | http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124 | |
dc.description.abstract | In this article we set the goal to analyze the positive experience in initial and continuing training of teachers in such countries as Italy, Spain, England, Denmark, Germany, USA etc. for the perspective of achieving inclusive education. The article also tackles the issue of teacher training at national level and namely at the State University "A. Russo ". It highlights specific principles of inclusive education for most countries, including Moldova. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | USARB | ro |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | cadre didactice | ro |
dc.subject | formare continuă | ro |
dc.subject | educaţie incluzivă | ro |
dc.title | Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național [Articol] | ro |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: