Репозиторий Dspace

Pregătirea viitorilor profesori pentru predarea elementelor de probabilitate și statistică matematică [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Gaşiţoi, Natalia ro
dc.date.accessioned 2021-02-15T06:56:19Z
dc.date.available 2021-02-15T06:56:19Z
dc.date.issued 2020 ro
dc.identifier.citation Gaşiţoi, Natalia. Pregătirea viitorilor profesori pentru predarea elementelor de probabilitate și statistică matematică / Natalia Gașițoi // Relevanța și calitatea formării universitare: competențe pentru prezent și viitor: Materialele Conferinței științifice internaționale, consacrată celor 75 de ani de la fondarea universității bălțene, din 09 oct. 2020. – Bălţi, 2020. – Vol.1. – P. 6-10. – ISBN 978-9975-50-255-9. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4989
dc.description.abstract For more then 20 years probability and statistics are part of the mathematics curricula for gymnasium and high-school in the Republic of Moldova. However, we find that even now some teachers face difficulties in teaching probability and statistics contents. In this paper we analyse some reasons of these difficulties, and describe some recommendations and possible activities for training future teachers to teach probability and statistics. en
dc.language.iso ro en
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject didactic of Mathematics en
dc.subject teaching technics en
dc.subject counting problems en
dc.subject probability en
dc.subject statistics en
dc.title Pregătirea viitorilor profesori pentru predarea elementelor de probabilitate și statistică matematică [Articol] ro
dc.type Article en


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International