Аннотации:
Articolul respectiv relevă unele aspecte specifice evaluărilor internaționale PISA (Programme for International Student Assessment) și dimensiunile politicilor educaționale din Republica Moldova. Alfabetizarea și realizările elevilor la vârsta de 15 ani, precum și analiza resurselor investite în educație din perspectiva calității instruirii. În perioada 2009-2020, în Republica Moldova s-au realizat mai multe linii directoare și reforme ce vizează doctrina și esența sistemului de învățământ. Examinând parcursul istoric (2000), OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) organizează periodic evaluări internaționale în cadrul programului pentru evaluarea elevilor. Eșantioane de elevi cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, care au absolvit un anumit ciclu școlar, din diferite țări ale lumii, participă la această testare, ce-și propune să stabilească, pe o scară de evaluare cotată cu 1000 de puncte, nivelul de alfabetizare (eng. Literacy: „abilitatea de a citi și de a scrie; competențe sau cunoștințe într-un anumit domeniu“).