Procesul instructiv contemporan în instituţiile de învăţănât superior solicită cadrului didactic schimbarea strategiei de predare, transformarea lui într-un ghid sau trainer al studentului, iar sala de curs trebuie să fie transformată într-un mediu de lucru colaborativ în care studentul dezvoltă competenţele sale de explorare, învaţă să formuleze întrebări esenţiale, constructive, „bune”. Investigarea problemelor de analiză complexă permit înţelegerea profundă şi autentică a conceptelor de analiză reală, iar succesul poate fi obţinut aplicând învăţarea bazată pe proiecte realizând o sinteză a rezultatelor din algebră, trigonometrie, analiză reală, geometrie şi topologie.
Contemporary instructional process in higher education institutions requires the teacher to change his teaching strategy, transforming him into a student’s guide or trainer, and in the same time the classroom should be transformed into a collaborative work environment in which the student develops his exploration skills, learn to formulate essential, constructive, "good" questions. The investigation of complex analysis problems allows a deep and authentic understanding of real analysis concepts, and the success can be achieved by implementing project-based learning by synthesizing results from algebra, trigonometry, real analysis, geometry and topology.