Репозиторий Dspace

Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Şova, Tatiana ro
dc.date.accessioned 2018-12-18T12:17:30Z
dc.date.available 2018-12-18T12:17:30Z
dc.date.issued 2018 ro
dc.identifier.citation Şova, Tatiana. Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare / T. Şova // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele conf. şt.-practice intern, Ed. a 2-a, Bălţi 27 apr. 2018. – Bălţi, 2018. – P. 337-344. – ISBN 978-9975-3260-0-1. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/xmlui/handle/123456789/4187
dc.description.abstract This article highlights the need of providing the human rights education in primary school. The arguments put forward emphasize that the child is the holder of rights and responsibilities, adults and the state have rights and obligations. The principles of human rights education are described; it is proposed the classification of the child’s rights according to the following categories: survival, development, protection and participation, the need to involve children in the monitoring of their rights. en
dc.language.iso ru ro
dc.publisher USARB ro
dc.subject învăţământ primar ro
dc.subject educaţie ro
dc.subject drepturile copilului ro
dc.title Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare [Articol] ro
dc.type Article en


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию