The present article focuses on the English vocabulary building and acquisition as stated by the national curriculum and required by the current labour market. Given the fact that the communicative competence is in high demand on the labour market, this necessity requires young specialists with higher education training to possess sufficient productive and receptive vocabularies in English, and enough lexical and reading skills to be able to understand various meanings displayed in print and oral speech. Therefore, one of the major goals of the present article is to study the measures of the vocabulary size of the graduate students of A. Russo State University of Balti, Faculty of Foreign Languages and Literatures.
Prezentul articol abordează ideea structurii şi constituirii vocabularului limbii engleze în acord cu cerinţele curriculumui actual şi ale pieţei muncii. Luînd în consideraţie faptul că competenţa comunicativă este una dintre cerinţele de bază în acest caz, ea impune tinerilor specialişti cu studii superioare atît să recunoască şi să poată aplica un vocabular suficient în engleză pentru a putea comunica, cît şi abilităţi lexicale şi de lectură pentru a putea înţelege diferite semnificaţii ale unităţilor limbii în vorbirea orală şi scrisă. Unul dintre scopurile de bază ale acestui articol este prezentarea cuantificativă a vocabularului englez al absolvenţilor Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine a Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.