Репозиторий Dspace

Conştiinţa europeană - metamorfoze axiologice şi perspective educaţionale. Studiu de caz: Republica Moldova [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Pădureac, Lidia
dc.date.accessioned 2016-02-23T10:07:51Z
dc.date.available 2016-02-23T10:07:51Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Pădureac, Lidia. Conştiinţa europeană - metamorfoze axiologice şi perspective educaţionale. Studiu de caz: Republica Moldova = European consciousness – axiological metamorphoses and educational perspectives. a case study: Republic of Moldova / Lidia Pădureac // Competitivitatea capitalului uman pe piaţa muncii în condiţiile dezvoltării regionale şi a integrării europene : Materialele Conf. Şt.-Practice Intern., 22-23 mai 2013. – Bălţi, 2014. – P. 96-100. ro
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/1534
dc.description.abstract Formarea şi consolidarea Uniunii Europene a fost posibilă datorită manifestării conştiinţei europene. Prăbuşirea lagărului socialist a creat premise pentru reîntregirea economică, politică, culturală a continentului. Ţările din estul şi sud-estul Europei şi-au reabilitat identitatea naţională (strâmtorată insistent în perioada comunistă prin tendinţa de uniformizare şi creare a omului de tip nou – „homo sovieticus”), au acceptat europenizarea şi s-au integrat în UE, revenind la valorile democratice. În Basarabia dominaţia ţaristă urmată de cea sovietică au încercat să distrugă identitatea populaţiei băştinaşe, iar confruntările ulterioare dintre Est şi Vest au debusolat şi mai mult oamenii. Aderarea României la UE a modificat situaţia geopolitică a R. Moldova, sporindu-i şansele de integrare, însă transformările lente şi ambigue de la Chişinău suprapuse lipsei identităţii nu permit trasarea vectorilor stabili de politică externă a R. Moldova. Societatea scindată balansează între ieri şi azi, creând o stare de incertitudine permanentă. Situaţia poate fi depăşită dacă generaţiile tinere vor fi educate în spiritul apartenenţei la sistemul democratic european de valori. Dezvoltarea şi promovarea identităţii etnice şi a conştiinţei europene prin educaţie continuă în instituţiile de învățământ este un proces îndelungat, însă cu cele mai durabile efecte. ro
dc.language.iso ro ro
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional *
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject reîntregire economică ro
dc.subject valori democratice ro
dc.subject conştiinţă europeană ro
dc.subject europenizare ro
dc.title Conştiinţa europeană - metamorfoze axiologice şi perspective educaţionale. Studiu de caz: Republica Moldova [Articol] ro
dc.title.alternative European consciousness – axiological metamorphoses and educational perspectives. a case study: Republic of Moldova en
dc.type Article en


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional