Репозиторий Dspace

Tradition in pedagogy and linguistics: two footholds in ascention - John Amos Comenius and Eugenio Coseriu [Articol]

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Şoşu, Luiza
dc.date.accessioned 2016-02-17T15:05:27Z
dc.date.available 2016-02-17T15:05:27Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Şoşu, Luiza. Tradition in pedagogy and linguistics: two footholds in ascention - John Amos Comenius and Eugenio Coseriu / Luiza Şoşu // Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ediţia a 5-a : Materialele Colloquia Professorum din 10 octombrie 2014. - Bălţi. - 2015. - P. 63-67. en
dc.identifier.uri http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/1493
dc.description.abstract Ideea prezentării se conţine în motto-ul articolului, ce conţine aserţiunea filosofului italian Giordano Bruno. În ea el face aluzie la celebrele cuvinte ale lui Solomon – „nimic nou nu este sub soare, ce este acum, a fost mai înainte‖ . Deci ea leagă concepţia biblică cu cea carteziană, a cărei strălucit reprezentant G. Bruno a fost. Filosofia lui panteistă, la rândul său, a entuziasmat pe mulţi filosofi, gânditori, poeţi, precum, I.A. Comenius, Spinoza, Leibniz, Goethe. Continuitatea aceasta leagă concepţii şi generaţii. Greşesc cei ce desconsideră tradiţia atât în religie, cât şi în ştiinţă. Veşnica dihotomie – tradiţie şi inovaţie, este ca o forţă motrice în ascensiunea ambelor. Creaţia titanică a lui Comenius în teologie, filozofie, pedagogie, educaţie, acum când marele gânditor intră în al 345 an al eternităţii, rămâne de o autenticitate incontestabilă, fiind exponentul cel mai strălucit tocmai în continuitatea tradiţiei. Toată înţelepciunea divină a Bibliei, toate valorile deontologice şi ştiinţifice ale lumii antice, toate noile idei ale ştiinţei contemporane lui au fost adunate în scrierile şi activitatea lui prodigioasă ia oferit locul de fondator al educaţiei moderne. Spre regret, puţin a fost evaluată şi implementată filosofia lui educaţională. Pentru el pedagogia a început cu religia şi teologia avea ultimul cuvânt în toată sistema lui educaţională. Concepţia lui ar putea întoarce educaţia hipersecularizată modernă pe făgaşurile începuturilor sale epistemologice triumfale. ro
dc.language.iso en en
dc.publisher USARB ro
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject Biblie ro
dc.subject tradiţie ro
dc.subject ştiinţă ro
dc.subject secular ro
dc.subject filosofie ro
dc.subject religie ro
dc.subject teologie ro
dc.subject sistem de învăţământ ro
dc.subject moştenire spirituală ro
dc.subject istorie ro
dc.subject cultură ro
dc.subject valori etice ro
dc.subject cercetare ro
dc.title Tradition in pedagogy and linguistics: two footholds in ascention - John Amos Comenius and Eugenio Coseriu [Articol] en
dc.type Article en


Файлы в этом документе

The following license files are associated with this item:

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internațional