Lucrarea reprezintă un ghid - reper pentru parcurgerea ascensiunii şi edificarea studentului în materie de calificaţie ca cercetător ştiinţific, începând cu identificarea interesului, conturarea aspectului şi temei de ...
Lucrarea relatează importanţa dobîndirii competenţelor de a rezolva probleme şi include urmatoarele etape: Activităţi de integrare pentru formarea competenţelor; Caracteristicile unei situaţii de integrare; Exemple de ...
Lucrarea este sistematizată pe capitole: definiţie de sarcină didactică, reguli de elaborare, variante de SD pentru fiecare nivel (exemple) și evaluare.
Lucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor de laborator la disciplina: Citologie şi morfologie vegetală. Fiecare lucrare este alcătuită din patru părţi componente: informare-documentare, sarcini pentru ...
Lucrarea tratează problema formelor tradiţionale de educaţie profesională, unde specialistul este pregătit să însuşească funcţii profesionale, dar nu să le realizeze. Pentru a depăşi aceste dificultăţi, la nivel de politici ...
Lucrarea dată, propune un ciclu de lucrări, care are drept scop familiarizarea studenţilor în aspect teoretic şi practic cu tehnici de laborator din domeniul genetic. Lucrarea este adresată viitorilor specialişti, care ...
Lucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor practice la genetică. Se recomandă ca material didactic suport pentru profesorii de biologie, studenţilor şi masteranzilor de la specialităţile: biologie şi chimie, ...
Lucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplina de studiu biologia. Realizată ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru studenţii practicanţi, cât şi ca suport ...
Lucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplinele de studiu (biologie, geografie şi chimie). Prezentul îndrumar serveşte ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru ...
Lucrarea include noţiuni ale obiectivelor educaţiei prin antrenarea elevilor în situaţii eficiente de învăţare ce presupune cunoaşterea şi utilizarea unui sistem de strategii, metode, procedee şi tehnici didactice.
Lucrarea include noţiuni despre modalităţile de elaborare a obiectivelor. Noua paradigmă educaţională presupune realizarea învăţării prin valorificarea capacităţii elevilor de dobândire a competenţelor, ceea ce este trasat ...
Lucrarea reflectă rolul profesorului în obţinerea performanţelor. Profesorul este principalul agent educaţional în realizarea învăţământului de calitate.
Scopul lucrării este identificarea celui mai bun elev/student din paralelă, trezirea interesului faţă de studiul biologiei, biogeografiei, extinderea orizontului intelectual şi cognitiv prin studiul informaţiilor suplimentare, ...
Lucrarea reflectă rolul studiul de caz care reprezintă o situaţie-problemă particulară, autentică sau ipotetică, modelată sau simulată, care există sau poate exista într-un sistem natural, social sau economic şi care ...
În lucrare se discută noțiunea de problemă, metodologiile de rezolvare a situaţiilor problemă și care sînt tehnicile de creare a situaţiilor-problemă conform materialului predat.
Lucrarea include tipurile de probleme. Problemele pentru acest capitol sunt caracteristice pentru două tematici: acizii nucleici şi codul genetic și care sint exigenţele obligatorii în rezolvarea problemelor.
Această tehnică contribuie la formarea cunoştinţelor declarative şi procedurale ale studenţilor / elevilor, fiind o adevărată sursă de inspiraţie pentru profesor şi student / elev.