Репозиторий Dspace

Посмотр Articole по названию

Посмотр Articole по названию

Отсортировать по:Порядку:Результатам:

  • Şoşu, Luiza (USARB, 2013)
    There is a stylistic device which, regretfully, is undeservedly neglected by some beginners in their stylistic analysis of the text nowadays. There are several reasons for this but the major one, to my mind, is the lack ...
  • Cabac, Lina (USARB, 2006)
    Bei der Wertung einer Übersetzung wird in der letzten Zeit häufiger die Sorgfalt des Übersetzers gelobt, da er alle Realienwörter gefunden und erläutert hat. Selbstverständlich ist das eine wichtige Bedingung, jedoch immer ...
  • Şleahtiţchi, Maria (USARB, 2010)
    Ce texte est un hommage que l’auteur apporte au regretté professeur Dumitru Irimia, éminent linguiste et stylisticien roumain, qui a soutenu avec enthousiasme l’idée et la parution de la Nouvelle Revue Philologique. Le ...
  • Şleahtiţchi, Maria (USARB, 2010)
    Acest text este un omagiu pe care autoarea îl aduce regretatului profesor Dumitru Irimia, eminent lingvist şi stilistician român, care a susţinut cu entuziasm idea şi apariţia Noii Reviste Filologice. Literatura este o ...
  • Teterina, Marina (USARB, 2012)
    Speakers and writers of English can choose whether to mark a high level of sentience in a nonhuman animal by selecting the human and gendered terms (he, she, who) rather than the inanimate and ungendered terms (it, which). ...
  • Grosu, Adriana (USARB, 2021)
    Articolul subliniază rolul utilizării tehnologiilor informaționale în predarea englezei ca limbă străină. Se discută diferite abordări și tehnici care pot ajuta studenții de limba engleză să-și îmbunătățească abilitățile ...
  • Condrat, Viorica (USARB, 2011)
    Using video presentations at lessons should be considered an essential tool a teacher should make use of during the process of teaching a foreign language. This is a way of increasing students’ motivation and to facilitate ...
  • Ţaulean, Micaela (USARB, 2019)
    Articolul descrie unul dintre aspectele învăţării comunicării interculturale la orele de limba engleză în instituţiile de învăţământ superior – utilizarea filmelor sau fragmentelor din filme artistice pentru dezvoltarea ...
  • Murguleţ-Ursachi, Daniela (USARB, 2011)
    This article discusses attempts to integrate mobile learning into the English language curriculum, relying on research projects undertaken at the university level. It contributes with research concerning the use of iPod ...
  • Costeţcaia, Irina (USARB, 2020)
    Articolul este axat pe tehnica de utilizare a unităților frazeologice, ce conţin nume de animale, în predarea limbii engleze în clasa a 5-a. Sunt prezentate cinci etape de familiarizare a elevilor cu o nouă unitate ...
  • Varzari, Elena (USARB, 2022)
    The training of a competent specialist in any domain is a challenging, long-term process that requires the creation of appropriate conditions for self-acquisition of knowledge and development of professionally significant ...
  • Slivca, Iulia (USARB, 2020)
    Scopul de bază al lucrării date este studierea posibilităților de exprimare a atributelor în textele publicistice. Atributul este partea secundară a propoziției care definește cuvîntul referențial. În primul rând, atributele ...
  • Pomelnicova, Ana (USARB, 2022)
    The article deals with the formation of phonetic skills in the initial phase of German lessons, analyzes the features of the phonetic system of the German language in comparison with the pronunciation system of the mother ...
  • Abramciuc, Margareta (USARB, 2012)
    In the article, we attempt to evaluate some manifestations of irony in literary prose of Mihail Kogalniceanu. Being a figure of rhetoric, which implies a false praise which shows that the addresser says the opposite of ...
  • Rusu, Oxana; Chiriţa, Mariana, conducător şt. (USARB, 2019)
    The new words contribute to the enrichment of the language. A way to enrich the language is the affixation, divided into prefixation and suffixation. The addition of particles in front of a word, that is to say the ...
  • Moraru, Anatol (Biblioteca Ştiinţifică USARB, 2009)
    În articolul autorul propune cititorului o succintă incursiune în istoria civilizaţiilor.
  • Răciula, Lilia (USARB, 2011)
    În studiul dat se abordează variabilitatea din perspectivă semiostilistică. Se analizează paradigma poetică a feminităţii în lirica eminesciană, recurgîndu-se la textualizare și contextualizare, precum și la analiza semică ...
  • Răciula, Lilia (USARB, 2010)
    Prezentul studiu abordează variabilitatea diafazică a unor grupuri nominale, organizate în jurul lexemului „oră” („la o margine-a orei”; „de o veşnicie de oră” etc.) din lirica poetului N. Stănescu. Pentru relevarea ...
  • Varzari, Elena; Ceh, Oxana (USARB, 2015)
    Predarea unei limbi străine este o muncă grea şi asiduă. Înainte de a intra la oră un profesor de limbă străină trebuie să ia în considerare numeroase aspecte ce ţin de predarea unei limbi străine, inclusiv de planificare. ...
  • Mascaliuc, Victoria (USARB, 2015)
    This article focuses on the dynamic verbs in the French language. Taking into account T.Kilidibekova‘s theory (the nucleus-periphery theory related to Russian dynamic verbs), we can surely say that the dynamic verbs in ...

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись