Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6548
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRăciula, Liliaro
dc.contributor.authorVoicu, Feliciaro
dc.date.accessioned2024-06-27T06:38:11Z-
dc.date.available2024-06-27T06:38:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationRăciula, Lilia. Repere didactice în predarea postmodernismului literar românesc (nume de referinţă: N. Leahu, M. Curtescu, M. Şleahtiţchi, Gh. Nicu) / Lilia Răciula, Felicia Voicu // Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 10-a, 8 decembrie 2023. – Bălţi : [S. n.], 2024. – P. 147-154. – ISBN 978-9975-50-323-5.ro
dc.identifier.urihttp://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6548-
dc.description.abstractThis article proposes some didactic guidelines for teaching Romanian postmodernism in pre-university education, considering the major didactic challenge posed by the complexity and diversity reflected in numerous literary and philosophical studies. Focusing on teaching strategies: Margareta Curtescu: Reading Indicator Activity; Maria Şleahtiţchi: Excursion into the Poet's Creation through the Green Chromonym Route; Nicolae Leahu: "Literary Wines" in Colors Activity; Ghenadie Nicu: Neologism Identification Sheet Activity adapted to the high school students' level of preparation, the approach elucidates the progress of a didactic experiment conducted in a Romanian language and literature class for twelfth-grade students and within a workshop with first-year students from the Faculty of Letters. In teaching Romanian literary postmodernism, there is an advocacy for integrating authors like Nicolae Leahu, Margareta Curtescu, Maria Şleahtiţchi, and Ghenadie Nicu, scholars from Balti, representing the "Balti Philological School." The analysis and interpretation of these writers' texts provide methodological tools and didactic strategies to support the understanding and assimilation of postmodern concepts among high school students. This aims to develop literary analysis/interpretation skills, stimulate creativity, and encourage students' involvement in constructing poetic meanings. It represents an interactive way to delve into the literary postmodernism universe. Articolul propune unele repere didactice în predarea unităţii de învăŝare a postmodernismului românesc în cadrul învăţământului preuniversitar, în contextul în care acesta reprezintă o provocare didactică majoră, avânduse în vedere complexitatea şi diversitatea acestuia reflectată în multitudinea studiilor literare şi filosofice. Focalizându-ne pe strategii de predare (Indicatorul de lectură – Margareta Curtescu; Incursiune în creaţia poetei prin prisma cromonimului verde – Maria Sleahtiţchi: „Vinuri literare” în culori Nicolae Leahu; Fişă de identificare a neologismelor – Ghenadie Nicu), adaptate la nivelul de pregătire al elevilor de liceu, demersul elucidează parcursul unui experiment didactic, realizat în cadrul unei ore de limbă şi literatură română la clasa a XII-ea şi în cadrul unui atelier realizat cu studenţii de la Facultatea de Litere, anul I. În predarea postmodernismului literar ro-mânesc, se pledează pentru integrarea unor autori precum Nicolae Leahu, Margareta Curtescu, Maria Sleahtiţchi şi Ghenadie Nicu, universitari bălţeni, exponenţi ai „Şcolii filologice bălţene”. Prin analiza şi interpretarea textelor acestor scriitori, se oferă instrumente metodologice şi strategii didactice care să sprijine procesul de înţelegere şi asimilare a conceptelor postmoderne în rândul elevilor din învăţământul liceal şi să dezvolte abilităţile de analiză/interpretare literară, să stimuleze creativitatea şi implicarea personală a elevilor în edificarea sensurilor poetice, reprezentând o modalitate interactivă de pătrundere în universul postmodernismului literar.en
dc.language.isororo
dc.publisherUSARBro
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectromanian literary postmodernismen
dc.subjectdidactic guidelinesen
dc.subjectscholars from Baltien
dc.subjectpostmodernism literar românescro
dc.subjectrepere didacticero
dc.subjectuniversitari bălţeniro
dc.titleRepere didactice în predarea postmodernismului literar românesc (nume de referinţă: N. Leahu, M. Curtescu, M. Şleahtiţchi, Gh. Nicu) [Articol]ro
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
raciula_voicu_repere.pdf430,1 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons