Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6524
Title: | On some effective methods in teaching English for specific purposes [Articol] |
Authors: | Ţaulean, Micaela |
Keywords: | ESP TEFL brainstorming educational drama teaching-learning process methods procedures techniques role-play speaking skills metoda brainstorming drama educaţională procesul de predare-învăţare metode procedee tehnici jocuri de rol abilităţi de vorbire |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | USARB |
Citation: | Ţaulean, Micaela. On some effective methods in teaching English for specific purposes / Micaela Ţaulean // Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 10-a, 8 decembrie 2023. – Bălţi : [S. n.], 2024. – P. 104-108. – ISBN 978-9975-50-323-5. |
Abstract: | English language teaching and studying plays an important role in forming professional qualities of future economists. Developing students‟ speaking skills requires the use of various effective methods and techniques in teaching English as a foreign language to students of economic departments. The article describes the advantages of role-play, drama and brainstorming, the most popular interactive teaching methods, as the ones that are aimed at the interaction between not only students and the teacher but also with each other, it requires an active role of students in the learning process. Predarea şi studierea limbii engleze joacă un rol important în formarea calităţilor profesionale ale viitorilor economişti. Dezvoltarea abilităţilor de exprimare orală ale studenţilor nece-sită utilizarea diferitelor metode şi tehnici eficiente în predarea limbii engleze ca limbă străină. În special, când e vorba de abilităţile studenţilor de la Departamentul de ştiinţe economice. Articolul descrie avantajele jocurilor de rol, ale brainstorming-ului. Acestea, fiind cunoscute ca cele mai popu-lare metode interactive de predare, vizează interacţiunea nu numai între studenţi şi profesor, ci şi nu-mai între ei (studenţi); şi totodată necesită implicarea activă a studenţilor în procesul de învăţare a unei limbi străine. |
URI: | http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6524 |
Appears in Collections: | Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
taulean_on_some.pdf | 232,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License