Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6003
Title: Practical uses of corpus tools in the psychology classroom [Articol]
Authors: Coşulean, Liliana
Keywords: Corpus software
data-driven learning
learner autonomy
register analysis
frequency list
natural language processing
softuri
învăţare
autonomia elevului
analiza registrelor
Issue Date: 2017
Publisher: USARB
Citation: Coşulean, Liliana. Practical uses of corpus tools in the psychology classroom / Liliana Coşulean // Limbaj şi context = Speech and Context. – 2017. – Nr 2 (IX). – P. 97-106. – ISSN 1857-4149.
Abstract: In the present article I would like to introduce both teachers and avid learners of English into the wonderful world of Corpus Linguistics as a useful yet relatively novel tool of linguistic research and a resourceful method in ESAP teaching. Technology is introduced into the classroom by means of corpus tools. The setting is academic. The partakers are a group of psychology students with A2 to B1 knowledge of English in their first course of studies. Above all, the purpose of such undertaking was to introduce Data-Driven Learning into the academic classroom in order to enhance learner autonomy, incite curiosity in learners and to switch from prescriptive views of language to descriptive views, all these becoming possible due to well-balanced learner corpora of millions of authentic English texts across various registers of language.
Articolul dat este o încercare de a prezenta atât profesorilor, cât și celor care învață limba engleză, lumea minunată a Corpusului Lingvistic, ca instrument util, deşi relativ nou, de cercetare lingvistică, dar şi o metodă plină de resurse în predarea limbii engleze în scopuri academice. Tehnologia este introdusă, la oră, prin intermediul instrumentelor de corpus. Cadrul este academic. Participanții sunt un grup de studenți la psihologie cu cunoștințe de limba engleză, nivel A2-B1, în primul an de studii. Mai presus de toate, scopul unei astfel de lucrări a fost de a introduce învățarea bazată pe date în sala de clasă pentru a spori autonomia elevilor, a incita curiozitatea, dar și pentru a realiza o trecere de la abordarea prescriptivă a limbajului la cea descriptivă, toate acestea devenind posibile datorită corpusurilor balansate de milioane de texte autentice în limba engleză, raportate la diverse registre ale limbii.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/6003
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cosulean_L_practical.pdf558,79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons