Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5960
Title: | Managementul valorificării metodelor alternative de evaluare în ciclul primar [Articol] |
Other Titles: | Management of the valuation of alternative assessment methods in the primary cycle |
Authors: | Pereteatcu, Maria |
Keywords: | evaluare evaluare didactică metode alternative docimologie strategii de evaluare evaluation didactic evaluation alternative methods docimology evaluation strategies |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | USARB |
Citation: | Pereteatcu, Maria. Managementul valorificării metodelor alternative de evaluare în ciclul primar = Management of the valuation of alternative assessment methods in the primary cycle / Maria Pereteatcu // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 4-a, 27-28 octombrie 2022. – Bălţi : [S. n.], 2023. – P.256-267. – ISBN 978-9975-161-32-9. |
Abstract: | În articol sunt elucidate aspecte ale evaluării prin metode alternative. Cercetările din domeniu relevă importanţa evaluării autentice pentru a putea înfăptui reglarea procesului educaţional din perspectiva unui învăţământ de calitate. Este realizată analiza literaturii psihopedagogice a mai multor autori care scot în evidenţă valenţele formative ale metodelor alternative de evaluare. De asemenea în descrierea deverselor metode sunt prezentate punctele de vedere a autorilor preocupaţi preponderent pentru problematica evaluării. Sunt elucidate şi câteva secvenţe din activităţile organizate cu elevii claselor primare. The article elucidates aspects of evaluation by alternative methods. Research in the field reveals the importance of authentic evaluation in order to regulate the educational process from the perspective of quality education. The psychopedagogical literature analysis of several authors is carried out, highlighting the formative values of alternative assessment methods. Also, in the description of the various methods, the points of view of the authors mainly concerned with the evaluation issue are presented. Some sequences from the activities organized with primary school students are also elucidated. |
URI: | http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5960 |
Appears in Collections: | Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pereteatcu_managementul.pdf | 849,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License