Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5959
Title: Competenţele specifice educaţiei muzicale: abordări metodologice în cadrul procesului de cunoaştere muzicală [Articol]
Other Titles: Competences specific to music education: methodological approachesin the process of artistic acquisition
Authors: Crişciuc, Viorica
Keywords: competenţe muzicale
domeniile artei
cunoaştere muzicală
educaţie muzicală
mecanismul cunoaşterii
musical competences
the fields of art
musical acquisition
musical education
the mechanism of acquisition
Issue Date: 2023
Publisher: USARB
Citation: Crişciuc, Viorica. Competenţele specifice educaţiei muzicale: abordări metodologice în cadrul procesului de cunoaştere muzicală = Competences specific to music education: methodological approaches in the process of artistic acquisition / Viorica Crişciuc // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 4-a, 27-28 octombrie 2022. – Bălţi : [S. n.], 2023. – P. 243-247. – ISBN 978-9975-161-32-9.
Abstract: Acest articol relevă aspecte conceptuale cu referire la formarea competenţelor muzicale. Se prezintă realizarea acestui proces operând cu conceptele renumiţilor savanţi occidentali, ruşi şi autohtoni. Una dintre ideile caracteristice gândirii pedagogice a savanţilor este aceea, că în procesul formării competenţelor muzicale prin intermediul artei,parcurge mecanismul procesului de cunoaştere. Pentru integritate în asigurarea realizării la modul practic al unei educaţii muzicale, metodologia pe care o vom propune se bazează pe o cercetare, o reţea teoretică impunătoare de practici pedagogice încununate de succes ale unor savanţi remarcabili din întreaga lume.
The article hereby includes conceptual aspects of the musical competences formation. It describes the realization of this process operating with the concepts of well-known occidental, Russian and local researchers. One of the ideas characteristic to the researchers’ pedagogical thinking is that, during the process of musical competence formation through art, the acquisition process mechanism is happening. For integrity in insuring the practical realization at of a musical education, the methodology we propose is based on research, an imposing theoretical network of successful pedagogical practices of remarkable scientists from all over the world. The analyzed theories are a source of inspiration and constitute the theoretical universe which contributes to as truthful as possible musical education.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5959
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Crisciuc_Competentele.pdf732,07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons