Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5944
Title: Sprachentwicklung im Kontext von Mehrsprachigkeit: Praxisbericht uber die Analyse von Sprachbiographien [Articol]
Other Titles: Dezvoltarea limbajului în contextul multilingvismului: raport practic privind analiza biografiilor limbajurilor
Authors: Chira, Oxana
Keywords: sprachbiographie
sprachpass
Mehrsprachigkeit
Zweisprachigkeit
Migration
biografia lingvistică
paşaportul lingvistic
multilingv
bilingv
migraţie
Issue Date: 2023
Publisher: USARB
Citation: Chira, Oxana. Sprachentwicklung im Kontext von Mehrsprachigkeit: Praxisbericht uber die Analyse von Sprachbiographien = Dezvoltarea limbajului în contextul multilingvismului: raport practic privind analiza biografiilor limbajurilor / Oxana Chira // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 4-a, 27-28 octombrie 2022. – Bălţi : [S. n.], 2023. – P. 54-59. – ISBN 978-9975-161-32-9.
Abstract: In diesem Artikel werden mehrere Sprachbiographien analysiert und die Schritte des Erlernens weiterer Fremdsprachen, die emotionale Einstellung zur zu lernenden Sprache, die sozialen Faktoren, die das Erlernen einer Sprache begünstigen, erläutert. Anhand von Beispielen sprachlicher Identitätsbiografien wird die sprachliche Identität eines Schülers veranschaulicht. Ziel der Sprachbiographie ist es, die emotional-assoziative Komponente der Muttersprache gegenüber den in der Familie erlernten/verwendeten Sprachen zu verdeutlichen. Gleichzeitig werden die sprachlichen Voraussetzungen von Studierenden aus Migrantenfamilien identifiziert, die sehr unterschiedlich sind. Lernangebote in der Kindheit, vor dem Schuleintritt und während der Schulzeit haben einen entscheidenden Einfluss.
În acest articol sunt analizate mai multe biografii lingvistice şi sunt explicaţi paşii studierii altor limbi străine, atitudinea emoţională faţă de limba care urmează să fie învăţată, factorii sociali care favorizează învăţarea unei limbi. Exemplele biografiei lingvistice, privind identitatea lingvistică, sunt utilizate pentru a ilustra identitatea lingvistică a unui elev/student. Scopul biografiei lingvistice este de a elucida componenta emoţional-asociativă a limbii materne vizavi de limbile studiate /utilizate în familie. Totodată se identifică precondiţiile lingvistice ale elevilor proveniţi din familii de migranţi, care sunt extrem de diverse. Oportunităţile de învăţare din copilărie, înainte de a intra la şcoală şi în timpul şcolarizării, au o influenţă decisivă.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5944
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chira_Sprachentwicklung.pdf734,2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons