Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5833
Title: Adaptabilitatea - un demers sigur în atingerea sustenabilităţii instituţiilor de învăţământ superior [Articol]
Other Titles: Adaptability - a surefire way to achieve the sustainability of higher education institutions
Authors: Suslenco, Alina
Keywords: sustainability
higher education institutions
adaptability
strategy
sustainability management
Issue Date: 2022
Publisher: USARB
Citation: Suslenco, Alina. Adaptabilitatea - un demers sigur în atingerea sustenabilităţii instituţiilor de învăţământ superior = Adaptability - a surefire way to achieve the sustainability of higher education institutions / Alina Suslenco // Conferinţa ştiinţifico-practică Internaţională „Adaptabilitatea – Competenţă SOFT în atingerea sustenabilităţii în context (post) pandemic. Abordări interdisciplinare”, 27 mai, 2022 – Iaşi: Tehnopress, 2022. – P. 91-98. – ISBN 978-606-687-502-8.
Abstract: Lucrarea prezintă un studiu complex privind demersurile de adaptabilitate ale insittuţiilor de învăţământ superior aplicate în context (post) pandemic. Lucrarea prezintă o incusiune teoretico-metodologică privnd posibilităţile de atingere a sustenabilităţii în cadrul instituţiilor de învăţământ superior. Lumea devine din ce în ce mai nesustenabilă, mai dezechilibrată. În acest context apare necesitatea de a aplica măsuri eficiente de echilibrare, de atingere a echilibrului economic-social-de mediu, care ar ajuta societatea să păşească ferm pe calea sustenabilităţii. Universităţile, în calitate de agenţi ai schimbării, de artizani al valorilor inovative în societate, sunt obligate să se adapteze în vederea punctării măsurilor eficiente de atingere a sustenabilităţii. Adaptabilitatea devine o pârghie de succes în eficientizarea racordării instituţiilor de învăţământ superior în atingerea sustenabilităţii. Aplicarea celor mai relevante tehnici, metode şi modele va ajuta universităţile să-şi racordeze sistemele spre atingerea sustenabilităţii. Metodologia cercetării s-a focusat pe utilizarea următoarelor metode: analiza şi sinteza, inducţia şi deducţia, abstracţia ştiinţifică, documentarea. În concluzii, putem menţiona că instituţiile de învăţământ superior care pretind a fi competitive sunt obligate să-şi adapteze obiectivele strategice, politicile şi strategiile, curriculum-urile, programele de studiu, activităţile practice în vederea atingerii sustenabilităţii. Aceasta va ajuta universităţile să-şi sporească atractivitatea şi imaginea sa, dar şi să devină competitive în ochii beneficiarilor săi.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5833
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suslenco_Adaptabilitatea.pdf1,4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons