Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTopalo, Valentinaro
dc.date.accessioned2022-12-01T09:55:38Z-
dc.date.available2022-12-01T09:55:38Z-
dc.date.issued2022ro
dc.identifier.citationTopalo, Valentina. O viziune asupra Repozitoriului Instituţional ORA USARB şi Biblioteca Digitală = And Digital Library a vision on the ORA USARB Institutional Repository / Valentina Topalo // Tradiţie şi noi paradigme de cercetare în biblioteconomie : Conferinţa ştiinţifico-practică, Ediţia a 2-a, 05 mai 2022. – Bălţi : [S. n.], 2022. – P. 37-46. – ISBN 978-9975-50-292-4.ro
dc.identifier.urihttp://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5806-
dc.description.abstractÎn această comunicare sunt prezentate concluziile studiului privind impactul Arhivei Electronice Instituționale Open Recearsh Archive - ORA USARB şi a Bibliotecii Digitale de la Universitatea de Stat ,,Alecu Russo” din Bălți, Republica Moldova. Studiul a fost realizat în baza Chestionarului ce conținea unsprezece întrebări. Rezultatele obţinute au fost analizate în formatul Google Docs. Au participat respondenți de la 4 facultăți : Facultatea de Litere, Facultatea de Științe Reale, Economice şi ale Mediului, Facultatea de Educație, Psihologie şi Arte, Facultatea de Drept şi Științe Sociale. Studiul a relevat utilizarea satisfăcătoare a resurselor informaționale: Open Recearsh Archive (ORA) USARB şi a Bibliotecii Digitale de către comunitatea universitară, integrarea şi recunoaşterea Repozitoriului instituțional în circuitul informational mondial. Sunt notabile eforturile grupului de Virtualizare a serviciilor Bibliotecii Științifice USARB şi a Centrului de Manifestări Culturale în vederea promovării seminariilor de informare, a cursurilor de formare a Culturii Informaţiei, evenimentelor educaționale în vederea demonstrării avantajului accesului deschis.ro
dc.description.abstractThis paper presents the conclusions of the study on the impact of ORA USARB Institutional Repository and the Digital Library at Alecu Russo Balti State University. The study was conducted on the basis of the Questionnaire which contained eleven questions as a method of collecting research data and analyzed through Google Docs. The respondents represented 4 faculties:Faculty of Philology, Faculty of Exact, Economic and Environmental Sciences, Faculty of Educational Sciences, Psychology and Arts, Faculty of Law and Social Sciences.The study revealed the satisfactory use of USARB's own open resource resources: Open Recearsh Archive (ORA USARB) and the Digital Library by the university community and beyond, the integration and recognition of the Institutional Repository in the global information structure. Also note worthy are the efforts of the USARB Scientific Library Virtualization Services Group and the Center for Cultural Events to promote information seminars, Information Literacy courses, educational events to demonstrate the advantage and increase open access.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherBŞ USARBro
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectacces deschisro
dc.subjectarhiva electronică instituţională ORA USARBro
dc.subjectBiblioteca Digitalăro
dc.subjectcadre didactice universitarero
dc.subjectcomunitate academicăro
dc.subjectmateriale educaţionale academicero
dc.subjectInstitutional Electronic Archive ORA USARBen_US
dc.subjectDigital Libraryen_US
dc.subjectglobal information structureen_US
dc.subjectacademic educational materialsen_US
dc.subjectopen accessen_US
dc.subjectopen resourcesen_US
dc.titleO viziune asupra Repozitoriului Instituţional ORA USARB şi Biblioteca Digitală [Articol]ro
dc.title.alternativeAnd Digital Library a vision on the ORA USARB Institutional Repository [Articol]en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Topalo_V_Repozitoriu.pdf541,91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons