Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPereteatcu, Mariaro
dc.date.accessioned2021-09-14T11:04:22Z-
dc.date.available2021-09-14T11:04:22Z-
dc.date.issued2015ro
dc.identifier.citationPereteatcu, Maria. Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național / M. Pereteatcu // Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conf. şt.-practice intern., 25 sept. 2015. – Bălţi : [S. n.], 2015. – P. 26-35. – ISBN 978-9975-132-49-7.ro
dc.identifier.urihttp://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124-
dc.description.abstractIn this article we set the goal to analyze the positive experience in initial and continuing training of teachers in such countries as Italy, Spain, England, Denmark, Germany, USA etc. for the perspective of achieving inclusive education. The article also tackles the issue of teacher training at national level and namely at the State University "A. Russo ". It highlights specific principles of inclusive education for most countries, including Moldova.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherUSARBro
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcadre didacticero
dc.subjectformare continuăro
dc.subjecteducaţie incluzivăro
dc.titleFormarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național [Articol]ro
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pereteatcu_M_formare.pdf695,4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons