Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124
Title: Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național [Articol]
Authors: Pereteatcu, Maria
Keywords: cadre didactice
formare continuă
educaţie incluzivă
Issue Date: 2015
Publisher: USARB
Citation: Pereteatcu, Maria. Formarea iniţială și continuă a cadrelor didactice în spiritul educației incluzive la nivel internațional și național / M. Pereteatcu // Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conf. şt.-practice intern., 25 sept. 2015. – Bălţi : [S. n.], 2015. – P. 26-35. – ISBN 978-9975-132-49-7.
Abstract: In this article we set the goal to analyze the positive experience in initial and continuing training of teachers in such countries as Italy, Spain, England, Denmark, Germany, USA etc. for the perspective of achieving inclusive education. The article also tackles the issue of teacher training at national level and namely at the State University "A. Russo ". It highlights specific principles of inclusive education for most countries, including Moldova.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/5124
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pereteatcu_M_formare.pdf695,4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons