Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4996
Title: Transformări în raportul artă – învățare școlară [Articol]
Authors: Morari, Marina
Keywords: art education
music education
artistic activities
fields of artistic knowledge
learning activity
Issue Date: 2020
Publisher: USARB
Citation: Morari, Marina. Transformări în raportul artă – învățare școlară / Marina Morari // Relevanța și calitatea formării universitare: competențe pentru prezent și viitor: Materialele Conferinței științifice internaționale, consacrată celor 75 de ani de la fondarea universității bălțene, din 09 oct. 2020. – Bălţi, 2020. – Vol.1. – P. 92-96. – ISBN 978-9975-50-255-9.
Abstract: Art education is a fundamental component of the curriculum, because it is closely linked to the intellectual, social, cultural and emotional development of the student. The status of the arts in the education system is configured from two perspectives: art as a school subject, art as an artistic activity. The article characterizes and describes the opportunities to learn the arts in the context of the pandemic situation.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4996
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
morari_transformari.pdf489,67 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons