Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4897
Title: Performanțele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaționale PISA [Articol]
Other Titles: Performance of students in the Republic of Moldova in international PISA assessments
Authors: Crişciuc, Viorica
Keywords: evaluări internaționale
nivel de alfabetizare
competențele elevilor
Issue Date: 2020
Publisher: USARB
Citation: Crişciuc, Viorica. Performanţele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaţionale PISA / Viorica Crişciuc // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare: Materialele Conferinţei ştiinţifico-practice internaţionale, Ed. a 3-a, 08 mai 2020 – Bălţi: S. n., 2020. – P. 132-137. – ISBN 978-9975-3422-5-4.
Abstract: Articolul respectiv relevă unele aspecte specifice evaluărilor internaționale PISA (Programme for International Student Assessment) și dimensiunile politicilor educaționale din Republica Moldova. Alfabetizarea și realizările elevilor la vârsta de 15 ani, precum și analiza resurselor investite în educație din perspectiva calității instruirii. În perioada 2009-2020, în Republica Moldova s-au realizat mai multe linii directoare și reforme ce vizează doctrina și esența sistemului de învățământ. Examinând parcursul istoric (2000), OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) organizează periodic evaluări internaționale în cadrul programului pentru evaluarea elevilor. Eșantioane de elevi cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, care au absolvit un anumit ciclu școlar, din diferite țări ale lumii, participă la această testare, ce-și propune să stabilească, pe o scară de evaluare cotată cu 1000 de puncte, nivelul de alfabetizare (eng. Literacy: „abilitatea de a citi și de a scrie; competențe sau cunoștințe într-un anumit domeniu“).
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4897
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Crisciuc_Conf_ME_2020.pdf828,19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons