Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞova, Tatianaro
dc.date.accessioned2018-12-18T12:17:30Z-
dc.date.available2018-12-18T12:17:30Z-
dc.date.issued2018ro
dc.identifier.citationŞova, Tatiana. Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare / T. Şova // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele conf. şt.-practice intern, Ed. a 2-a, Bălţi 27 apr. 2018. – Bălţi, 2018. – P. 337-344. – ISBN 978-9975-3260-0-1.ro
dc.identifier.urihttp://dspace.usarb.md:8080/xmlui/handle/123456789/4187-
dc.description.abstractThis article highlights the need of providing the human rights education in primary school. The arguments put forward emphasize that the child is the holder of rights and responsibilities, adults and the state have rights and obligations. The principles of human rights education are described; it is proposed the classification of the child’s rights according to the following categories: survival, development, protection and participation, the need to involve children in the monitoring of their rights.en
dc.language.isoruro
dc.publisherUSARBro
dc.subjectînvăţământ primarro
dc.subjecteducaţiero
dc.subjectdrepturile copiluluiro
dc.titleEducația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare [Articol]ro
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şova_T_educaţie.pdf715,18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.