Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4187
Title: | Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare [Articol] |
Authors: | Şova, Tatiana |
Keywords: | învăţământ primar educaţie drepturile copilului |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | USARB |
Citation: | Şova, Tatiana. Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare / T. Şova // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele conf. şt.-practice intern, Ed. a 2-a, Bălţi 27 apr. 2018. – Bălţi, 2018. – P. 337-344. – ISBN 978-9975-3260-0-1. |
Abstract: | This article highlights the need of providing the human rights education in primary school. The arguments put forward emphasize that the child is the holder of rights and responsibilities, adults and the state have rights and obligations. The principles of human rights education are described; it is proposed the classification of the child’s rights according to the following categories: survival, development, protection and participation, the need to involve children in the monitoring of their rights. |
URI: | http://dspace.usarb.md:8080/xmlui/handle/123456789/4187 |
Appears in Collections: | Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Şova_T_educaţie.pdf | 715,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.