Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/4187
Title: Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare [Articol]
Authors: Şova, Tatiana
Keywords: învăţământ primar
educaţie
drepturile copilului
Issue Date: 2018
Publisher: USARB
Citation: Şova, Tatiana. Educația pentru drepturile omului în învățământul primar: argumente și modalități de realizare / T. Şova // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele conf. şt.-practice intern, Ed. a 2-a, Bălţi 27 apr. 2018. – Bălţi, 2018. – P. 337-344. – ISBN 978-9975-3260-0-1.
Abstract: This article highlights the need of providing the human rights education in primary school. The arguments put forward emphasize that the child is the holder of rights and responsibilities, adults and the state have rights and obligations. The principles of human rights education are described; it is proposed the classification of the child’s rights according to the following categories: survival, development, protection and participation, the need to involve children in the monitoring of their rights.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/xmlui/handle/123456789/4187
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şova_T_educaţie.pdf715,18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.