Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3518
Title: | Strategii de modelare a procesului educaţional din perspectiva stimulării resurselor interioare ale copilului : [Preprint] [Articol] |
Authors: | Zolotariov, Elena Foca, Eugenia |
Keywords: | copil inteligenţa emoţională inteligenţa spirituală judecata morală strategii art-pedagogice |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Biblioteca Ştiinţifică USARB |
Citation: | Zolotariov, Elena. Strategii de modelare a procesului educaţional din perspectiva stimulării resurselor interioare ale copilului : [Preprint] / Elena Zolotariov, Eugenia Foca. – [Bălţi], [2017]. – 10 p. |
Abstract: | Articolul reflectă o tentativă de regândire a metodologiei organizării procesului pedagogic, orientat spre constituirea „omenescului în om”, focusându-l pe stimularea resurselor interioare ale copilului. Accentul este transferat de la procedurile de predare, învăţare, evaluare centrate pe cercetarea lumii inconjurătoare, spre cele orientate spre valorificarea de către copil a potenţialităţilor înnăscute, cunoaşterea lumii sale interioare. Păstrarea resurselor native ale fiecărui discipol va solicita de la pedagogul şcolii post-moderne aplicarea tehnologiilor de creare a condiţiilor social-psihologice, pentru asigurarea traiectoriei individuale de dezvoltare. Astfel fiecare copil va obţine şansa de a-şi realiza potenţialele talente, inclusiv pe dimensiunea sensibilă a lumii sale spirituale şi morale, aceasta reprezentând obiectul propriilor cercetări ale autorilor. |
URI: | http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3518 |
Appears in Collections: | Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zolotariov_strategia_preprint.pdf | 524,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License