Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3330
Title: | Dimensiunea etimologică şi semnificaţia termenului art-pedagogie [Articol] |
Authors: | Foca, Eugenia |
Keywords: | art-pedagogie psihologia artei art-terapie educaţie şi dezvoltare |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | USARB |
Citation: | Foca, Eugenia. Dimensiunea etimologică şi semnificaţia termenului art-pedagogie / Eugenia Foca // Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Fac. de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015. - Bălţi. - 2015. - P. 241-249. |
Abstract: | This article presents the scientific content of the term art pedagogy, which comprises their analyses and systematization in order to capture specific educational potential for optimal instructive- educational problems solving. The author specifies the subject field of art pedagogy, which is different art therapy and defines main concepts of art-pedagogy. |
URI: | http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3330 |
Appears in Collections: | Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Foca_Dimensiunea_etimologica_culegere_conf_jubiliara_FSEPA.pdf | 554,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License