Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3330
Title: Dimensiunea etimologică şi semnificaţia termenului art-pedagogie [Articol]
Authors: Foca, Eugenia
Keywords: art-pedagogie
psihologia artei
art-terapie
educaţie şi dezvoltare
Issue Date: 2015
Publisher: USARB
Citation: Foca, Eugenia. Dimensiunea etimologică şi semnificaţia termenului art-pedagogie / Eugenia Foca // Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Fac. de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015. - Bălţi. - 2015. - P. 241-249.
Abstract: This article presents the scientific content of the term art pedagogy, which comprises their analyses and systematization in order to capture specific educational potential for optimal instructive- educational problems solving. The author specifies the subject field of art pedagogy, which is different art therapy and defines main concepts of art-pedagogy.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3330
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Foca_Dimensiunea_etimologica_culegere_conf_jubiliara_FSEPA.pdf554,37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons