Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3327
Title: Specificul cunoaşterii artistic-estetice - premisă de integrare a metodologiilor educaţiei literar-artistice şi educaţiei muzicale [Articol]
Authors: Gînju, Tatiana
Keywords: cunoaştere artistic-estetice
educaţie literar-artistică
educaţie muzicală
Issue Date: 2015
Publisher: USARB
Citation: Gînju, Tatiana. Specificul cunoaşterii artistic-estetice - premisă de integrare a metodologiilor educaţiei literar-artistice şi educaţiei muzicale / Tatiana Gînju // Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Fac. de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015. - Bălţi. - 2015. - P. 129-134.
Abstract: Article highlights specific artistic and aesthetic knowledge as the main premise integration methodologies literary-artistic education and music education. They are valued capabilities, skills and knowledge specific artistic dominant factors. The conclusions certify that the identification of specific theoretical and experimental artistic and aesthetic knowledge is an important prerequisite and methodologies needed to integrate literary and artistic education and music education from the perspective of strengthening sustainable formative steps.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/3327
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ginju_Specificul_cunoasterii_culegere_conf_jubiliara_FSEPA.pdf492,2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons