Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2679
Title: Анализ учебников по иностранным языкам как базовое умение выпускника вуза [Articol]
Authors: Никульча, Екатерина
Keywords: unification
school-schedule
school-books
educational institutions
unificare
program de studii
manuale
instituţii de învăţămînt
Issue Date: 2012
Publisher: USARB
Citation: Никульча, Екатерина. Анализ учебников по иностранным языкам как базовое умение выпускника вуза / Екатерина Никульча // Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale : Materialele Conf. şt.-practice Intern., Bălţi, 21-22 oct. 2011. - Bălţi. - 2012. - P. 141-143.
Abstract: The process of the integration provides the unification of the school-schedule. It differs from one school-discipline to another. It is visible especially after the analyses of the school-books for the 7th and 8th classes in English, French and German edited before and after 1990. The common and distinct features should be known by all graduated students, because they have to work on some of them in their future at schools or other educational institutions. The choice of the didactic support must obey some specially pedagogical and psychological criteria otherwise the education of the young generation wouldn’t be successful even if the teacher would exert himself.
Procesul de integrare în învăţămînt promovează şi unificarea programelor de învăţămînt. Acestea diferă de la o disciplină la alta. Faptul în cauză e evident în cadrul analizei manualelor şcolare de limbile engleză, franceză şi germană pentru clasele a 7-ea şi a 8-a, publicate după 1990. Particularităţile acestor manuale trebuie să fie aduse la cunoştinţa tuturor studenţilor absolvenţi – viitori specialişti, deoarece anume ei vor lucra cu aceste manuale şi vor selecta suporturile didactice.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2679
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
niculcea_141-143_conf_econom_2012.pdf600,97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons