Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2642
Title: Assessment: its role for future teachers [Articol]
Authors: Mascaliuc, Victoria
Keywords: a teacher
knowledge
assessment
evaluation
comparing knowledge
group evaluation
evaluation criteria
a young teacher
English
profesor
cunoştinţe
evaluare
„assessment”
„evaluation”
compararea cunoştinţelor
evaluare în grup
criterii de evaluare
limba engleză
tînărul specialist
Issue Date: 2012
Publisher: USARB
Citation: Mascaliuc, Victoria. Assessment: its role for future teachers/ Victoria Mascaliuc // Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale : Materialele Conf. şt.-practice Intern., Bălţi, 21-22 oct. 2011. - Bălţi. - 2012. - P. 149-150.
Abstract: The process of education is a very difficult one. It consists of many elements. Today a good teacher is a good psychologist, a knowledgeable and a polite person and a. All these features are still not enough today. A good teacher should be a good evaluator. The evaluation is the final and one of the most important criterions that is necessary to add to the image of a good teacher.
Articolul în cauză se axează pe procesul de evaluare. Evaluarea este un proces foarte important în devenirea tînărului specialist. În limba engleză se vehiculează cu doi termeni foarte apropiaţi la înţeles. Cf. Evaluation, assessment. Ambii termeni sînt folosiţi cu mare succes. Evaluation, totuşi, este mai larg, pentru că redă procesul de comparare a cunoştinţelor într-un grup, „assessment” are legătură cu controlul cunoştinţelor în dependenţă de nişte criterii. Evaluarea e foarte importantă şi necesară pentru viitorul specialist.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2642
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mascaliuc_149-150_conf_econom_2012.pdf619,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons