Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2633
Title: Combining face-to-face and online learning of the future teachers of foreign languages [Articol]
Authors: Condrat, Viorica
Keywords: online support
online learning
learning process
language
suport online
învăţare online
proces de învăţare
limbă
Issue Date: 2012
Publisher: USARB
Citation: Condrat, Viorica. Combining face-to-face and online learning of the future teachers of foreign languages / Viorica Condrat // Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale : Materialele Conf. şt.-practice Intern., Bălţi, 21-22 oct. 2011. - Bălţi. - 2012. - P. 138-139.
Abstract: Nowadays, online learning has gained popularity. Universities all over the world offer online support and direction from experienced teachers to facilitate the students’ learning process. The present article aims at analyzing the advantages of teaching a foreign language with E-Learning support. In the author’s opinion combining face-to-face and online learning would make the teaching process more successful and satisfying both for the students and the teacher.
În prezent, metoda de învăţare „eLearning” devine din ce în ce mai populară. Universităţi din lumea întreagă oferă cursuri online menite să faciliteze procesul de învăţare. Totuşi, este inestimabilă prezenţa unui dascăl cu experienţă care este întotdeauna gata să-ţi ofere sprijin, în special cînd este vor¬ba de învăţarea unei limbi străine. Articolul de faţă îşi propune să analizeze avantajele de predare a unei limbi străine folosind metoda eLearning. În opi¬nia autoarei, varianta optimă ce ar rezulta cu o însuşire mult mai bună a materialului, este de a combina contactul direct dintre profesor – elev şi învăţarea online.
URI: http://dspace.usarb.md:8080/jspui/handle/123456789/2633
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
condrat_138-139_conf_econom_2012.pdf585,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons